نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت

  • کد خبر: ۱۸۲۱۴۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت
سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

از ابتدای امسال و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ پارکینگ‌های حاشیه‌ای با هدف کاهش استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی برای سفر‌های غیرضروری در معابر پرتردد شهر با افزایش چشمگیری همراه بود. هرچند این افزایش با توجه به تغییر نیافتن این نرخ طی سه سال گذشته اعمال شد، اما نرخ‌های جدید نارضایتی برخی از شهروندان را به همراه داشته است؛ موضوعی که موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر به آن اشاره کرد. در همین راستا به‌تازگی موضوع کاهش نرخ پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد در محافل تصمیم‌گیر شهر و همچنین محافل کارشناسی مطرح شده است و البته سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در این‌باره اعلام کرد که برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

رضایت شهروندان در اولویت

احمد آذرکیش در گفتگو با شهرآرا ضمن اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌ای شهر و نرخ‌های اعمال شده در سال جاری گفت: پایه و اساس مدیریت پارک حاشیه‌ای که از سال ۸۸ در مشهد انجام شد برای مدیریت در توقف‌های طولانی‌مدت بوده است که تعرفه آن در معابر حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای و همچنین پارکینگ‌های مکانیزه توسط شورای شهر بررسی و تصویب می‌شود.

وی درباره اجرا شدن مصوبه افزایش تعرفه افزود: افزایش تعرفه بر اساس تغییرنکردن قیمت پارک حاشیه‌ای در سه سال اخیر بوده است، اما نظر کارشناسی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در این‌باره کاملا متفاوت بود و افزایش بالاتر از حد عرف نباید اعمال می‌شد؛ چرا که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و علاوه بر آن، بار‌های مالی و رفتاری فراوانی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند. از همین‌رو در تلاش هستیم تا بتوانیم با متقاعدکردن شورای اسلامی شهر مشهد به کاهش تعرفه پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد اقدام کنیم.

مشوق برای توقف‌های کوتاه‌مدت

آذرکیش بیان کرد: در معابر حاشیه‌ای نرخ باید به‌گونه‌ای تعریف شود که ضمن بازدارندگی در توقف‌های طولانی‌مدت برای توقف‌های کوتاه نیز مشوق‌هایی پیش‌بینی شود که این موضوع اعمال نشده است. به عنوان نمونه تعرفه و اعمال آن باید به‌گونه‌ای باشد که همچون گذشته برای توقف زیر نیم ساعت مشوق وجود داشته باشد و هزینه پارک حاشیه‌ای پس از نیم ساعت توقف اعمال شود تا شهروندان به پارک خودرو زیر نیم‌ساعت بیشتر توجه داشته باشند.

یکپارچی پارکینگ‌های شهری

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درباره واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی که در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: یکی از اهداف تأسیس شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، یکپارچگی درمدیریت پارکینگ‌ها در شهر بوده است، اما با واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی تبعات مختلفی از جمله حذف نیروی انسانی زیرمجموعه این شرکت و نارضایتی مردمی را شاهد بوده‌ایم. در این راستا در تلاش هستیم تا دوباره با مدیریت پارکینگ‌ها به وسیله شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، شاهد یکپارچگی در این بخش باشیم.

جلوگیری از توقف‌های غیرمتعارف

وی در ادامه درباره کاهش تعرفه پارک در برخی از معابر حاشیه‌ای نیز گفت: در برخی از مناطق شهری به‌ویژه مناطق حاشیه شهر و مناطق کم رفت‌وآمد ضرورتی در مدیریت پارک حاشیه نیست و باید مدیریت توقف را به شهروندان واگذار کنیم، اما در بعضی مناطق از جمله مناطق هسته مرکزی باید نظارت بیشتر داشته باشیم تا توقف‌های غیرمتعارف انجام نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->