بلعیدن مواد مخدر در مشهد سوداگر مرگ را راهی بیمارستان کرد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز دوشنبه (۱۸ تیرماه) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نیروی انسانی و پیمانکاران قلب‌های تپنده مدیریت شهری هستند «تقاطع چهارسطحی آزادگان» در مشهد؛ کلان‌پروژه‌ای بی‌نظیر در شرق کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان شیرازی و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۸ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۸ تیر ۱۴۰۳) علت لغو قطار مشهد به سرخس در شامگاه گذشته (۱۷ تیر ۱۴۰۳) چه بود؟  پلمب واحد‌های صنفی مزاحم و نیز انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد ذخایر خونی در مشهد رو‌به‌کاهش است
سرخط خبرها

پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت

  • کد خبر: ۱۸۲۱۴۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
پارکینگ‌های حاشیه­ معابر مشهد در مسیر ارزانی | تلاش برای کاهش نرخ الیت
سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

از ابتدای امسال و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ پارکینگ‌های حاشیه‌ای با هدف کاهش استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی برای سفر‌های غیرضروری در معابر پرتردد شهر با افزایش چشمگیری همراه بود. هرچند این افزایش با توجه به تغییر نیافتن این نرخ طی سه سال گذشته اعمال شد، اما نرخ‌های جدید نارضایتی برخی از شهروندان را به همراه داشته است؛ موضوعی که موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر به آن اشاره کرد. در همین راستا به‌تازگی موضوع کاهش نرخ پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد در محافل تصمیم‌گیر شهر و همچنین محافل کارشناسی مطرح شده است و البته سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در این‌باره اعلام کرد که برای کاهش نرخ پارک حاشیه‌ای الیت در شهر مشهد تلاش می‌کنیم.

رضایت شهروندان در اولویت

احمد آذرکیش در گفتگو با شهرآرا ضمن اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌ای شهر و نرخ‌های اعمال شده در سال جاری گفت: پایه و اساس مدیریت پارک حاشیه‌ای که از سال ۸۸ در مشهد انجام شد برای مدیریت در توقف‌های طولانی‌مدت بوده است که تعرفه آن در معابر حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای و همچنین پارکینگ‌های مکانیزه توسط شورای شهر بررسی و تصویب می‌شود.

وی درباره اجرا شدن مصوبه افزایش تعرفه افزود: افزایش تعرفه بر اساس تغییرنکردن قیمت پارک حاشیه‌ای در سه سال اخیر بوده است، اما نظر کارشناسی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در این‌باره کاملا متفاوت بود و افزایش بالاتر از حد عرف نباید اعمال می‌شد؛ چرا که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و علاوه بر آن، بار‌های مالی و رفتاری فراوانی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند. از همین‌رو در تلاش هستیم تا بتوانیم با متقاعدکردن شورای اسلامی شهر مشهد به کاهش تعرفه پارکینگ حاشیه‌ای شهر مشهد اقدام کنیم.

مشوق برای توقف‌های کوتاه‌مدت

آذرکیش بیان کرد: در معابر حاشیه‌ای نرخ باید به‌گونه‌ای تعریف شود که ضمن بازدارندگی در توقف‌های طولانی‌مدت برای توقف‌های کوتاه نیز مشوق‌هایی پیش‌بینی شود که این موضوع اعمال نشده است. به عنوان نمونه تعرفه و اعمال آن باید به‌گونه‌ای باشد که همچون گذشته برای توقف زیر نیم ساعت مشوق وجود داشته باشد و هزینه پارک حاشیه‌ای پس از نیم ساعت توقف اعمال شود تا شهروندان به پارک خودرو زیر نیم‌ساعت بیشتر توجه داشته باشند.

یکپارچی پارکینگ‌های شهری

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درباره واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی که در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: یکی از اهداف تأسیس شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، یکپارچگی درمدیریت پارکینگ‌ها در شهر بوده است، اما با واگذاری پارکینگ‌ها به بخش خصوصی تبعات مختلفی از جمله حذف نیروی انسانی زیرمجموعه این شرکت و نارضایتی مردمی را شاهد بوده‌ایم. در این راستا در تلاش هستیم تا دوباره با مدیریت پارکینگ‌ها به وسیله شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، شاهد یکپارچگی در این بخش باشیم.

جلوگیری از توقف‌های غیرمتعارف

وی در ادامه درباره کاهش تعرفه پارک در برخی از معابر حاشیه‌ای نیز گفت: در برخی از مناطق شهری به‌ویژه مناطق حاشیه شهر و مناطق کم رفت‌وآمد ضرورتی در مدیریت پارک حاشیه نیست و باید مدیریت توقف را به شهروندان واگذار کنیم، اما در بعضی مناطق از جمله مناطق هسته مرکزی باید نظارت بیشتر داشته باشیم تا توقف‌های غیرمتعارف انجام نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->